Platformele de Social Media au evoluat într-un mod spectaculos în special în cursul anului trecut, iar anul acesta se preconizează că rolul lor va fi unul mult mai însemnat, atât pentru indivizi, cât și pentru branduri și, mai ales, pentru industria PR-ului. Profesioniștii din industrie sunt nevoiți să se adapteze la această nouă realitate, să se rezume cât mai puțin posibil la practicile de PR tradiționale și să își contureze o bună strategie de comunicare în mediul online, întrucât ei trebuie să se afle într-o continuă și asiduă căutare a celor mai bune metode de a relaționa cu clienții, iar Social Media pare să fie o „a doua casă” pentru consumatorii de astăzi.
Puterea rețelelor de socializare a fost dovedită în numeroase circumstanțe, motiv pentru care specialiștii în relații publice trebuie să țină mereu cont de impactul pe care aceste rețele le are asupra consumatorilor și percepțiilor acestora. O prezență constantă și relevantă în Social Media (pe toate platformele de comunicare online) le asigură practicienilor relațiilor publice o rată mai mare de succes în ceea ce privește comunicarea poveștii construite pentru publicul lor. În rândurile de mai jos, puteți afla cum este indicat să utilizați Social Media în avantajul vostru.
Facebook: Această rețea socială este cea mai populată și mai populară dintre toate, întrucât le permite brandurilor să-și atragă audiența prin mai multe tipuri de content, precum postări care conțin imagini, videoclipuri, infografice și link-uri către diverse site-uri. Cum poți avea succes cu brandul tău în această platformă? În primul rând, trebuie să devii, dacă nu ești deja, un brand care comunică permanent, care este dispus să relaționeze cu clienții atât în mod public, cât și privat. Un brand care refuză să răspundă propriilor clienți va avea numai de pierdut, întrucât orice feedback poate fi o critică constructivă, pe baza căreia brandul poate evolua în mai bine, sau o apreciere pe care brandul o poate valorifica în următoarele strategii de comunicare. În al doilea rând, este necesar ca toate funcțiile noi pe care Facebook le-a introdus până acum să fie cunoscute pentru practicienii relațiilor publice, care le pot experimenta și utiliza în mod frecvent în comunicarea de brand, pentru a diversifica și îmbunătăți relaționarea cu clientul.
Twitter: Deși în România nu este utilizat atât de mult ca în afară, Twitter-ul este o platformă online de comunicare ce poate fi exploatată în avantajul companiilor de PR, întrucât mesajele transmise prin intermediul Twitter-ului sunt scurte și foarte clare, limita de caractere fiind de 140. Această limitare impusă poate fi destul de solicitantă, dar este extrem de eficientă atunci când dorești să anunți public lansarea unui produs, un eveniment care va avea loc în curând sau câștigarea unui premiu. De asemenea, Twitter poate fi folosit cu succes în comunicarea de criză, pentru transmiterea update-urilor către audiența ta. Nu uita că în această rețea socială, hashtag-urile sunt foarte importante, așa că alege-le cu grijă, astfel încât să rezume mesajul pe care dorești să-l transmiți!
Instagram: Cu toții știm că Instagram-ul este foarte ușor de folosit, acesta fiind motivul principal pentru care a devenit atât de popular. În România, această rețea socială a început să prindă avânt abia în 2015, iar specialiștii susțin că în acest an, Instagram-ul va atinge un nivel uluitor de utilizatori români. Comunicarea prin intermediul fotografiilor și a videoclipurilor scurte este foarte eficientă, întrucât utilizatorii sunt atrași mai mult de vizualuri, decât de un text peste care pot trece cu ușurință. Din acest motiv, anul trecut au existat multe campanii de PR și de publicitate promovate pe această rețea socială, care s-au bucurat de succes.
Pinterest: Această platformă online reprezintă o sursă inepuizabilă de inspirație pentru milioane de utilizatori, iar specialiștii în relații publice ar putea crea o audiență loială în foarte scurt timp, prin simpla utilizare a butonului de „Pin”, care le permite să creeze o bază de date cu conținut provenit din alte surse web.
Google+: Prin intermediul Google+, se pot crea comunități de fani care promovează și susțin o anumită cauză sau persoană. Există funcția „Circles”, prin care specialiștii în PR pot crea grupuri de publicuri-țintă pentru a le trimite informațiile de care ar fi interesați. De reținut faptul că Google+ este o platformă pe care se pot distribui anunțuri, comunicate de presă și articole, care vor ajunge cu siguranță la publicul larg, nu doar la cel pe care l-ați creat în „Circles”.
LinkedIn: La început, această platformă online era axată mai mult pe partea de comunicare profesională, însă, în timp, utilizatorii au transformat-o într-o rețea socială, datorită faptului că au pus accentul pe publicarea diverselor tipuri de content. Cum pot folosi practicienii din industria PR-ului LinkedIn-ul în avantajul lor? Ei pot să sublinieze experiența clientului, să disemineze diverse conținuturi, să descopere influenceri, să se conecteze cu noi clienți, să găsească noi oportunități media și să amplifice acoperirea media a clienților lor. De asemenea, specialiștii în PR își pot mări reach-ul aderând la diferite grupuri LinkedIn, în cadrul cărora se regăsesc consumatori sau posibili consumatori sau își pot crea ei înșiși un astfel de grup, pentru a atrage persoanele care fac parte din publicurile lor țintă. Prin intermediul acestor grupuri, PR-iștii au puterea de a impune un business ca influencer, iar oamenii de marketing pot crea poll-uri gratuite, cu ajutorul cărora să colecteze feedback-ul referitor la un produs sau un serviciu.
Sursă text: http://www.prmention.com
Sursă imagine: http://www.adweek.com