Realitatea din spatele digitalului. Impactul reacțiilor de pe Facebook

Într-o perioadă în care se pune din ce în ce mai mult accentul pe originalitate, oamenii sunt atrași într-un joc creativ bine pus la punct de sfera digital-ului. Mediul online a prins un avânt impresionant, urmărind aducerea spațiului virtual cât mai aproape de realitate.

Un pas în acest sens a fost făcut luna trecută de cunoscuta rețea socială Facebook prin introducerea altor cinci emoticoane alături de like. Grupate, acestea au fost denumite reacții, utilizatorii având, astfel, posibilitatea de a alege între like, love, wow, haha, sad (trist) sau angry (nervos). Scopul acestor noi opțiuni introduse pe platforma de Social Media este acela de a oferi oamenilor o gamă mai extinsă de emoții în mediul online. „Eu și echipa mea ne-am gândit mult timp cum să facem acest lucru într-un mod corect. Iar unul din țelurile mele a fost ca utilizatorii să-și exprime aceste emoții la fel de simplu ca și când ar da un simplu like. Reacțiile îți permit să-ți exprimi dragostea, amuzamentul, surpriza, tristețea sau furia”, a declarat președintele companiei, Mark Zuckerberg. Acesta a mai menționant că aceste reacții au fost testate pe un grup de persoane, iar rezultatul a fost pozitiv.

Deși lucrurile par cât se poate de simple, procesul de adaptare a consumatorilor este unul de durată. Chiar dacă oamenii sunt obișnuiți cu tehnicile de inovație în ceea ce privește Social Media, schimbarea modului de gândire poate necesita un timp mai îndelungat. Trecerea de la un simplu like la un feedback mai complex necesită o analiză mai atentă din partea utilizatorului a sentimentelor transmise de respectivul material online. Se preconizează că doar 5% din numărul utilizatorilor folosesc un alt emoticon decât like, ceea ce indică o reticență justificată în acest caz. Totuși, specialiștii în comunicarea online sunt optimiști, susținând că oamenii vor învăța să asocieze aceste emoticoane trăirilor reale. Pe de altă parte, există și persoane mai reticente. Sabina Cornovac, blogger și specialist în social media, este de părere că numărul persoanelor care vor folosi aceste noi instrumente nu va crește considerabil, clasicul like fiind mult mai ușor de folosit. Mai mult decât atât, oamenii s-ar putea confrunta cu un alt aspect. Manifestându-și plăcerea și dragostea față de alte postări, platforma de socializare poate alege să le ofere mai multe materiale apreciate și mai puține încadrate la angry.

Semne de întrebare apar și în privința companiilor. Acestea trebuie să fie mult mai atente în centralizarea reacțiilor la anumite postări, unele dintre ele fiind greu de clasificat, cum este cazul haha sau wow. În același timp, specialiștii în comunicarea online vor trebui să se identifice mult mai bine cu publicul țintă, evitând distribuirea materialelor care ar putea atrage nemulțumirea consumatorilor.


Sursă imagine: http://www.today.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *