LinkedIn – liant între companie și posibilii angajați

Publicat de la data de în Sfaturi

Deși poate părea o rețea de socializare mică, în comparație cu Facebook, LinkedIn număra peste 380 de milioane de membri în anul 2015, conform www.alanizmarketing.com.

Cu toate acestea, este folosit foarte puțin, deoarece conceptul pe care îl propune este diferit de cel al Facebook-ului sau al celorlalte rețele sociale.

Este locul perfect în care poți intra în legatură cu oameni din sfera ta profesională pentru a-ți forma un grup de cunoștințe ce poate contribui la conturarea imaginii tale profesionale. De asemenea, este folosit și de către cei care sunt în căutarea unui job, fiind locul perfect pentru a-și prezenta experiența profesională, nivelul de educație, dar și aptitudinile pe care le dețin.

LinkedIn este unica rețea socială la nivel mondial creată special pentru profesioniști. Astfel, în momentul în care ești logat în cont, înainte de a aplica la un job, este bine să verifici și să îți reactualizezi informațiile de pe profil, dacă este cazul. Un element important pe langă aceste detalii legate de pregătirea ta profesională este faptul că persoanele pe care le-ai adăugat în listă îți pot lăsa recomandări despre munca pe care ai depus-o până în momentul respectiv și despre aptitudinile pe care le-ai demonstrat de-a lungul timpului. Pentru a primi cât mai multe recomandări de la prieteni sau de la cei cu care ai avut ocazia să colaborezi, este bine ca primul pas să fie făcut chiar de tine. Lasă-le acestora recomandări, iar ei vor face același lucru pentru tine.

Conform celor de la www.monitoruldedorna.ro, aproximativ 74% dintre companii folosesc rețelele sociale pentru recrutare, cea mai des folosită fiind rețeaua LinkedIn. Astfel, este bine să fim atenți la ceea ce postăm, deoarece angajatorul este cel care încearcă să-și formeze o părere despre noi din punct de vedere profesional.

Un alt element important de care trebuie să ții cont este faptul că trebuie să-ți updatezi statusul cât mai des posibil. Stabilește-ți obiectivele, iar dacă îți dorești un job, creează-ți un status care să te ajute în acest sens.

Un ultim lucru pe care trebuie să-l ai în vedere este faptul că trebuie să fii activ mereu pe LinkedIn, indiferent dacă ești sau nu în căutarea unui loc de muncă. Există foarte multe informații pe care le poți acumula despre alți utilizatori din același domeniu de activitate, dar poți accesa, de asemenea, și grupuri sau articole care tratează diverse subiecte care te interesează.


Sursă imagine: www.forbes.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *