Greșelile brandurilor în social media

Publicat de la data de în Blog, Sfaturi

Prezența în social media este necesară pentru orice brand care își dorește să aibă vizibilitate și să își țină aproape consumatorii. Dacă sunt folosite corect, rețelele de socializare pot contribui la creșterea vânzărilor. Dar dacă nu sunt folosite corect, pot distruge iremediabil reputația companiei. Sunt câteva greșeli care apar frecvent în administrarea unui cont de social media de care ar fi bine ca brandurile să se ferească.

Nu există un plan pentru social media

Una dintre cele mai des întâlnite greșeli este aceea că nu există un plan destinat promovării în social media. Un plan bine stabilit cuprinde obiectivele pe care brandul dorește să le îndeplinească, dar și o serie de reguli privind: tipurile de conținut, tone-of-voice-ul utilizat, modul de abordare al unor subiecte sau frecvența postărilor.

Nu există o strategie de content

Când un brand devine utilizator în rețelele de socializare, trebuie să țină cont de relevanța content-ului pentru audiența căreia se adresează. Informațiile pe care administratorul de pagină le consideră interesante pot fi irelevante pentru fanii brandului.

Gestionarea greșită a feedback-ului negativ

Orice prezență pe social media presupune riscuri, iar printre acestea este și feedback-ul negativ din partea conusmatorilor. Acest lucru nu poate fi evitat. De evitat însă rămân comentariile sau răspunsurile ce riscă să inflameze și mai tare situația. Fiecare răspuns trebuie dat pentru a evita un potențial conflict. Mai mult, o situație negativă poate lua o turnură pozitivă dacă gestionarea feedback-ului negativ se face corect și inteligent.

Utilizarea rețelelor de socializare sub forma unor canale de promovare

Social media nu înseamnă ca brandul să aducă produsele și să le distribuie către consumatori. Dacă va face asta, va avea un insucces garantat. Social selling se referă la promovarea unei relații de încredere reciproce care va duce la creșterea vânzărilor. Cu alte cuvinte, nu vorbim despre vânzări directe, ci indirecte. Nu este vorbă să își agreseze fanii cu super oferte și super discount-uri, ci să le creeze o experiență atât de plăcută ce îi poate determina ulterior să le cumpere produsele.

Concentrarea pe o singură rețea de socializare

Nu doar că este la modă ca brandul să aibă conturi pe toate rețelele, ci este și indicat și util. Fiecare platformă poate fi văzută ca un „năvod” aruncat, o șansă în plus de a fi găsit (chiar și pe rezultate în căutările google, deoarece aceste platforme populare au page-rank și vizibilitate foarte bune). În plus, dacă brandul nu este prezent undeva, îi scad automat și șansele de a face lead-uri și de a aduce trafic către „bază” din cât mai multe locuri. Deci, este un plus pentru Brand Awareness, Top Of Mind sau impact. Ideea este că trebuie să se stabilească cum, ce și când comunică pe fiecare platformă.

Nu se specifică sursa

Utilizarea unor materiale fără drept de autor este una dintre problemele principale din rețelele sociale. Indiferent de ce tip de content postează un brand în rețelele de socializare (fotografii, videoclipuri, texte) este important să menționeze sursa, dacă materialele nu au fost realizate intern.

Însă, cel mai important este ca brandul să identifice obiectivele pe care trebuie să le atingă, ce tip de public i se potrivește și cu care ar trebui să se conecteze, și care site-uri de social media se mulează pe acest profil. Specialistul social media trebuie să se concentreze pe ce site-uri importante se potrivesc tipului de comunicare al brandului și să le exploreze pe acelea înainte de a lua în calcul altele!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *