Google AdWords, aliatul companiilor aflate la început de drum (II)

Publicat de la data de în Despre ce facem, Sfaturi

Așa cum v-am promis, am revenit cu cea de-a doua parte a articolului despre AdWords. Dacă nu ați reușit să citiți informațiile din primul articol, puteți să o faceți accesând link-ul acestuia.

În articolul precedent, am început să discutăm despre beneficiile pe care AdWords le are pentru promovarea eficientă a start-up-urilor. Iată și alte motive pentru care companiile mici, aflate la început de drum, ar trebui să apeleze la campanii de AdWords:

  1. Google AdWords are o componentă de retargeting

Nu de puține ori ți s-a întâmplat să intri pe un site, să stai pe el pentru o anumită perioadă de timp, apoi să ieși și să îți apară, în alte pagini, reclame ale site-ului respectiv sau ale unui produs vizualizat în acel site. Această componentă de marketing, care este foart eficientă, poartă numele de „retargeting”. De ce spun că este eficientă? Gândește-te la următorul scenariu: ești în căutarea unei rochii pentru o anumită ocazie. Accesezi un shop online, unde găsești o rochie care îți place, dar nu ești hotărâtă să o cumperi, iar apoi accesezi un blog de fashion, unde vrei să citești cum ai putea accesoriza o rochie, în funcție de evenimentul la care mergi. În acel blog, vezi o reclamă la rochia pe care tocmai ai studiat-o, dar nu erai sigură că vrei să o cumperi. Regăsind acel anunț, te gândești încă o dată că, totuși, rochia ți-a plăcut și că merită să îi dai o șansă. Dai click pe reclamă și în câteva minute, ai achiziționat acel produs! Acesta este secretul retargeting-ului – te face să reflectezi la un anumit produs sau serviciu pe care l-ai văzut și, în final, te face să îl cumperi, tocmai pentru că ți se amintește constant de el.

  1. Google AdWords îți permite să controlezi bugetul promovării

Un mare avantaj pe care AdWords îl are față de restul instrumentelor de promovare disponibile în ziua de astăzi este faptul că îți poți seta un buget de început, pe care îl poți schimba în funcție de rezultatele pe care le obții cu ajutorul campaniei de promovare. Acest lucru implică faptul că nu ești obligat să investești în anunțul promovat prin intermediul AdWords o sumă fixă, care nu se poate modifica până la finalul campaniei. Dacă observi că unele cuvinte-cheie nu sunt accesate și nu îți aduc rezultate, înseamnă că este timpul să reduci costurile pentru acele cuvinte sau să le dezactivezi, iar pentru cele care îți aduc vizitatori pe site, poți mări costurile de promovare, pentru un profit mai mare.

Cu toate că, la o primă vedere, totul pare relativ simplu în utilizarea Google AdWords, în realitate, există foarte multe trucuri pe care trebuie să le stăpânești pentru a obține rezultatele optime, iar experiența în utilizarea acestor instrumente de promovare este, în cele mai multe cazuri, un element-cheie al reușitei. Desigur, poți încerca să folosești tu Google AdWords, dar, cel mai probabil vei întâmpina următoarele probleme:

  • Nu vei avea o rată de conversie prea bună, însemnând că oamenii vor da click pe anunțul tău, însă nu vor cumpăra produsele sau serviciile pe care le oferi;
  • Anunțul tău nu va apărea în primele căutări din Google, din cauza ineficienței anumitor cuvinte-cheie;
  • Vei pune sume mari pe anumite cuvinte-cheie care crezi că te vor propulsa în topul căutărilor, dar vei ajunge doar să plătești mulți bani pentru rezultate foarte slabe;
  • Nu vei putea împărți bugetul în mod convenabil și, cel mai probabil, îl vei epuiza foarte repede, neștiind cum să utilizezi, în mod eficient, opțiunile de targetare a publicului;
  • Îți vei seta o serie de așteptări care se vor dovedi a fi mult prea greu de atins, fără o supraveghere atentă a campaniei și a tot ceea ce presupune aceasta.

Din aceste motive, este indicat să apelezi la o companie care îți poate construi o campanie de Google AdWords și o poate optimiza și monitoriza eficient, astfel încât să te bucuri de rezultatele pe care le aștepti. Chiar dacă și companiile concurente folosesc promovarea prin Google AdWords, ai multe șanse ca anunțurile tale să le surclaseze pe ale lor, dacă ceri ajutorul unor specialiști în Google AdWords care pot concepe pentru afacerea ta o campanie coerentă. Noi suntem bucuroși să te ajutăm!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *