Cine își mai amintește de Facebook Notes? Un fel de Big Foot al Facebook-ului: sunt câțiva oameni care au auzit de el, dar prea puțini l-au văzut cu adevărat. Dar, o privire aruncată în istoria rețelei de socializare îmi va spune că această opțiune datează încă de pe vremea când aveam un număr limitat de caractere pentru o postare. În cazul în care nu îți sună familiar, trebuie să îți spun că încă din noiembrie 2011 ai la dispoziție 60,000 de caractere cu care să îți faci de cap.
Astfel că, în acele vremuri când un status pe Facebook abia depășea un tweet, pare rezonabil să fie creată opțiunea Facebook Notes care să îți permită să împărtășești cu prietenii povestiri mai lungi. Revenind la zilele noastre, se pare că Facebook va resuscita una dintre cele mai vechi opțiuni ale sale.
„Testăm diferite update-uri pentru Notes cu scopul de a ușura modul în care utilizatorii creează și citesc povești mai lungi pe Facebook Notes”, a declarat un purtător de cuvânt al companiei.
O mică parte a utilizatorilor poate folosi deja noua versiune. Poți seta o imagine de copertă, fontul este unul mai ușor de citit, poți redimensiona pozele și include linkuri. În plus, în noul format poți face postarea vizibilă doar pentru anumite categorii de prieteni sau chiar să o păstrezi doar pentru tine. Are un aspect plăcut, diferit de vechiul Notes, care dădea impresia de înghesuit.
Pare familiar, nu-i așa? Așa cum foarte mulți jurnaliști tech au subliniat deja, noua opțiune seamănă foarte mult cu Medium, ceea ce nu ar trebui să ne surprindă având în vedere că Teehan+Lax, compania din spatele versiunii inițiale Medium, și-a unit forțele la începutul anului cu Facebook.
Cum s-a ajuns aici?
În fond, care este marele avantaj în a transforma Facebook Notes într-o platformă de blogging? Unul foarte mare, dacă luăm ca exemplu cazul LinkedIn, care din 2014 a lansat opțiunea de blogging, încurajând astfel diferiți specialiști care foloseau deja rețeaua să împărtășească din experiența lor celorlalți utilizatori. Acest pas a fost un adevărat succes pentru LinkedIn, având în vedere că, săptămânal, sunt generate peste 130,000 de postări. Rețeaua a avut de câștigat la atragerea de utilizatori noi, veniți sub forma unor cititori, dar și mărirea engagementului pe site.
Este, astfel, ușor de înțeles de ce Facebook-ul cochetează cu blogging-ul. Ar putea să atragă Facebook mai mulți utilizatori sau să îi fidelizeze pe cei existenți prin aceste postări lungi? Ar putea Facebook Notes să fie un bun instrument de promovare a produselor și serviciilor? Răspunsul este da în ambele cazuri, cu condiția să fie bine făcute.
Bun sau rău?
Pentru postările cu caracter personal, lucrurile sunt destul de simple. Acestea vor putea fi vizibile pentru oricine sau pentru prieteni și vor fi văzute de cei care vă urmăresc în funcție de algoritmi.
Pentru branduri, situația este mai complicată. Facebook Notes este o aplicație care se poate adăuga opțional. Și, teoretic, orice update la Notes va merge pe pagină. Avantajul este că utilizatorul va ajunge mai ușor la informație, fără a mai fi nevoit să deschidă un link extern. Dar, dezavantajul este că Facebook poate schimba oricând regulile jocului și brandul să fie nevoit să plătească pentru ca informația să curgă către cei care îl urmăresc.
Acestea fiind spuse, posibilitatea de a ajunge la cât mai mulți oameni printr-un blog oferit de Facebook rămâne subiect de discuție. Dar, până la urmă, cine ne poate opri să nu încercăm?
Surse foto: www.techcrunch.com; www.wired.com
Surse: www.socialmediatoday.com; www.wired.com; www.thenextweb.com; www.techcrunch.com