Nu contează cât de bun este mesajul pe care îl transmite o reclamă, dacă poziționarea acesteia nu este una favorabilă. Și, din câte se pare, publicitatea nu duce lipsă de gafe la acest capitol.
Nefericita poziționare poate fi din cauza neglijenței, ignoranței sau poate Murphy și ale sale legi își fac bine treaba.
Exemplele sunt multiple, de la afișe de promovare ale produselor fast-food lângă cele ale unor campanii de prevenire a obezității până la poziționarea unei reclame haioase alături de un articol cu mesaj social.
Putem evita ca mesajele contradictorii să fie amplasate alăturat dacă în contractele cu agențiile de media inserăm o clauză care să îi împiedice să amplaseze reclama noastră într-un context nefavorabil sau lângă reclamele concurenței.
Recomandăm ca pentru siguranța produsul promovat să se ceară agenției poziționarea machetei în print sau online pentru a vedea ce se regăsește în proximitatea acesteia, precum și poze de la plasarea reclamei în outdoor.
Pe de altă parte, mai sunt și mesajele care n-au nevoie de o altă reclamă pentru a le transforma în alegeri nefericite în materie de publicitate.
Atunci când concepem un mesaj, trebuie să ne gândim ce interpretări ar putea genera respectivul mesaj, unde va fi reclama vizibilă și pe ce suport. Trebuie să privim reclama în ansamblul său, ca o parte din mediul înconjurător și să ne întrebăm dacă se încadrează armonios în context și dacă acesta îi schimbă în vreun fel semnificația.
Iar dacă după toate eforturile, poziționarea nu este cea pe care am dorit-o, nu mai rămâne decât să zâmbim și să conștientizăm că Universul are propriile legi și nu le putem controla pe toate.
Mai multe poze în galerie