Cum folosim un hashtag?

Publicat de la data de în Sfaturi

Vorbim atât de mult despre hashtag, fără a ne opri să ne gândim puțin la el. Un hashtag reprezintă modul în care un utilizator social media își etichetează postarea folosind un cuvânt cheie. Un hashtag este mai ușor de grupat de rețelele de socializare și mai ușor de găsit de ceilalți utilizatori. Dar de unde vine? Cum îl putem utiliza în comunicarea de brand? Cine a decis simbolul pe care îl punem în fața cuvântului? Și, mai ales, va avea hashtagul o viață lungă?

Ce este un hashtag?

Un cuvânt sau o propoziție precedată de semnul diez (#), utilizat în cadrul unui mesaj pentru a identifica un cuvânt cheie, facilitând astfel găsirea mesajelor.

Așadar, atunci când un utilizator folosește un hashtag în mesajul său, acesta este imediat indexat de rețeaua de socializare și poate fi găsit de ceilalți useri. În momentul în care cineva dă click pe un hashtag, i se va deschide o pagină care conține diferite mesaje ce conțin cuvântul cheie.

De unde vine?

Poate părea surprinzător, însă primul om care a folosit un hashtag este Chris Messina, un angajat Google, care a dezvoltat rețeaua Google+. Acesta a folosit hastagul într-un tweet în 2007. Se pare că a durat ceva timp ca acest trend să prindă, însă atunci când a făcut-o, a fost în stil mare.

twitter

Cum îl folosim?

Să folosești un hashtag pe o rețea de socializare este atât de simplu precum ai pune diez în fața unui singur cuvânt sau a unei propoziții care nu este despărțită de spațiu sau punct (numerele sunt, în schimb, permise). Cu toate acestea, nu înșira prea multe cuvinte după un diez. Și trebuie să fii conștient că dacă faci o postare publică utilizând un hashtag, orice utilizator al rețelei va avea posibilitatea de a vedea acea postare. Reține că #nu #trebuie #să #spamezi #cu #hashtaguri; nu eticheta excesiv o postare. Mai ales, folosește doar hashtaguri care au legătură cu mesajul.

Creează-ți hashtagul

Este valabil, mai ales, în comunicarea de brand. Să îți creezi propriul hashtag este, cu siguranță, un simbol puternic. Dacă o vei face corect, în scurt timp poți începe să culegi roadele, deoarece va fi ușor de reținut de cei care urmăresc activitatea brandului pentru ca, ulterior, simpla sa apariție să le amintească de brand. Iar dacă ajungi în pragul în care utilizatorii folosesc hashtagul pe care l-ai creat, ești pe drumul cel bun.

123

Cum folosești hashtagul în promovare?

În cazul în care nu ți-ai creat încă propriul hashtag, însă vrei să folosești această metodă în promovarea brandului tău, soluția cea mai simplă este să folosești în comunicarea brandului hashtagurile care sunt în trend. Însă, nu trebuie să uiți ce am spus mai sus: hashtagul pe care îl folosești trebuie să aibă legătură cu mesajul postării. În cazul în care forțezi nota, nu vei face altceva decât să atragi critici.

La final, revenim la una dintre întrebările inițiale: este hashagul ceva de durată? Având în vedere modul în care s-a infiltrat în rețelele de socializare, tindem să credem că răspunsul este „da”. Dacă stăm puțin să ne gândim, are rolul său vital în comunicare, grupând diferite mesaje comune sub un numitor. Și având în vedere cât de ușor găsim aceste mesaje printr-un singur click, chiar și din întâmplare, nu putem nega că influențează în bine comunicarea brandurilor.

Surse foto: www.squarespace.com; www.wix.com

Surse: www.sproutsocial.com; www.awaionline.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *