Cel de-al doilea raport anual intitulat „Media Consumption Forecasts”, realizat de ZenithOptimedia, arată că în anul curent se va înregistra o creștere de 27,7% a timpului pe care oamenii îl vor petrece navigând pe internetul de pe mobil, acest lucru declanșând o creștere cu 1,4% a consumului global de media. În paralel, consumul tuturor celorlalte tipuri de media va intra într-un declin de 3,4% per total.
Telefonul mobil este un dispozitiv care a devenit indispensabil majorității oamenilor, iar multiplele funcționalități pe care smartphone-urile actuale le au accentuează și mai mult această dependență de mobil. În plus, utilizarea internetului pe mobil, fie pentru căutarea informațiilor, fie pentru accesarea rețelelor de socializare, a crescut semnificativ în ultimii ani. Conform raportului ZenithOptimedia, 71% din consumul de internet este acum mobil, cu toate că în 2014, oamenii foloseau timp de 52 de minute pe zi internetul pe desktop, înregistrându-se o creștere semnificativă din 2010, an în care consumul a fost estimat la doar 36 de minute pe zi. În 2015, consumul de internet pe desktop a fost surclasat de către cel pe mobil, iar estimările pentru anul acesta arată că la nivel global, oamenii vor petrece, în medie, 86 de minute pe zi navigând pe internetul mobil, în timp ce internetul pe desktop va fi folosit doar 36 de minute zilnic. Există două regiuni din lume în care oamenii preferă în proporție de 73%, respectiv 72% consumul de internet mobil – Asia Pacific și America de Nord.
Nu mai este niciun secret, așadar, că va crește, în continuare, consumul de internet pe mobil, în timp ce toate celelalte medii vor înregistra un declin – cinema-ul (0,5%), outdoor-ul (0,8%), televizorul (1,5%), radioul (2,4%), ziarele (5,6%) și revistele (6,7%). Cei de la ZenithOptimedia preconizează că în 2016, va crește consumul global de internet pe mobil cu 27,7%, iar cel de pe desktop va avea de suferit, scăzând semnificativ, cu 15,8%.
Majoritatea timpului petrecut de către oameni pe internet este dedicat consumului de conținut creat de către editorii și radiodifuzorii tradiționali. Această schimbare a comportamentului de consum a fost exploatată în mod eficient de către proprietarii mediilor tradiționale, care au luat hotărârea de a investi sume mari în extinderea brandurilor lor în mediul online. Drept urmare, multe dintre acestea au acum un public online mai mare decât au avut vreodată pentru varianta lor offline. Cu toate acestea, trebuie menționat faptul că deși această expansiune a consumului de internet mobil reprezintă o oportunitate pentru editorii și radiodifuzorii tradiționali, ea este, de asemenea, în aceeași măsură, și o amenințare.
Totalul consumului tuturor tipurilor de media a crescut, în perioada cuprinsă între 2010 și 2015 cu 7,9%, de la 403 de minute pe zi la 435, datorită consumului de internet. Creșterea a progresat cu o medie de 1,5% pe an, iar în 2016 se estimează o amplificare de 1,4%. Pentru anul următor, este așteptată o creștere cu 1,2%, iar în 2018, pe fondul stabilizării consumului de mobile, creșterea va fi de doar 0,4%. De asemenea, se preconizează că în 2018, consumul global de media va ajunge, în medie, la 448 de minute pe zi.
În ceea ce privește consumul de televiziune, în 2015, oamenii au petrecut, în medie, 177 minute pe zi în fața televizorului, spre deosebire de doar 110 minute petrecute utilizând internetul. Cu toate că este evidentă ascensiunea spectaculoasă a internetului, televiziunea rămâne cel mai popular tip de media la nivel global, reprezentând 41% din consumul global de media în 2015. În acest sens, cei de la ZenithOptimedia se așteaptă ca în 2018, 38% din consumul global să fie reprezentat de televiziune și doar 31% de internet.
„Tehnologia mobilă transformă modul în care oamenii din întreaga lume consumă media și se extinde asupra consumului total de mass-media. Acest lucru oferă proprietarilor de media tradițională posibilitatea de a ajunge la oameni și locuri la care nu au avut acces anterior și oferă consumatorilor modalități complet noi de a găsi și a se bucura de un conținut adaptat nevoilor proprii.” (Jonathan Barnard, Head of Forecasting Zenith)
Sursă text: ZenithOptimedia
Sursă foto: http://www.techlineinfo.com