Concursurile pe Facebook – cât sunt de nocive și ce e de făcut?

Publicat de la data de în Blog, Sfaturi

Orice om de comunicare cu experiență în social media s-a lovit de concursurile de tipul „like, comment & share”. Cum engagementul este ținta, s-a dat startul unei curse în care toți se străduiesc să obțină calitatea fără să sacrifice cantitatea. Chiar dacă obiectivele reale primează, numărul mare de like-uri arată bine.

Numărul mare de like-uri satisface o nevoie – aceea a aparenței. Însă, pe termen lung, aveți mai mult de pierdut. Spre exemplu, dacă brandul are 500.000 de fani pe Facebook, în realitate doar aproximativ 100.000 au cumpărat produse și, mai mult decât atât, doar vreo 10.000 sunt cei care se întorc constant să cumpere, practic adevărații fani pe care i-ați vizat.

De ce se întâmplă acest lucru? Pentru că mulți dintre cei care au dat like au venit pe pagina brandului în urma unui concurs. Și doar pentru asta.

Oamenii concursurilor…

… sau concursomanii. Sunt cei care au unul sau mai multe conturi pe rețeaua de socializare și prin like-uri și share-uri cresc în mod artificial cifrele de engagement. Într-o singură săptămână, o astfel de persoană poate participa la peste 60 de concursuri. În medie, un concursoman distribuie 20 de mesaje într-o singură zi. Pentru o astfel de postare primește între 0 și 3 like-uri.

Fanii unui brand mai degrabă citesc conținutul și se limitează la a da like. Rareori distribuie mesajul sau comentează.

Pe de altă parte, peste jumătate dintre utilizatorii care vânează concursuri au declarat că urmăresc branduri pe Facebook, însă cumpărăturile le fac după alte criterii ce nu țin de modul în care brandul comunică pe rețelele de socializare. În tabăra cealaltă se pare că fanii leagă experiența de cumpărare cu mesajele asociate brandului.

Tinerii și adolescenții participă la mai puține concursuri la care este necesară distribuirea de conținut deoarece țin mai mult la imaginea lor, în timp ce persoanele mai în vârstă sunt participanți activi la astfel de concursuri.

În plus, concursurile prin intermediul aplicațiilor sau cele prin care este necesar un răspuns sunt cele care sunt mai corelate cu vânzările reale.

Ce este de făcut?

O primă soluție ar fi targetarea mesajelor pe diverse tipologii de oameni. S-ar putea să aveți un reach mai mic, însă în acest fel puteți determina în timp mai mulți utilizatori relevanți să interacționeze cu conținutul publicat.

Dacă totuși organizați un concurs, setați un obiectiv calitativ și organizați-l cu un mecanism mai complex de participare și selecție. Astfel, mai mulți pași în cadrul unui concurs elimină din vânătorii de concursuri.

Amintiți-vă că adevărații fani s-ar putea nici să nu interacționeze cu voi. Dar ei citesc întotdeauna mesajul. Oferiți-le mesaje importante, nu doar trecerea în revistă a produselor voastre.

Nu trebuie să vă întreceți în like-uri cu brandurile concurente. Importante sunt acțiunile reale ale utilizatorilor și reacțiile pe care le pot stârni acestora. Mai mult, activitatea fanilor irelevanți, veniți prin concursuri, s-ar putea să-i îndepărteze pe cei relevanți. Și, până la urmă, nu trebuie să uitaţi care este scopul principal… vânzarea!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *