Comportamentul adecvat pentru o întâlnire de afaceri

Publicat de la data de în Sfaturicu tag-urile , ,

Cu toții am luat parte la un moment dat la o întâlnire de business și, la fel ca în multe domenii, experiența își pune puternic amprenta asupra finalizării unei astfel de întrevederi în favoarea ta. Totuși, trebuie să ai în vedere faptul că atitudinea și conduita pot face diferența dintre o întâlnire de succes și un fiasco. De aceea, este bine să mergi întotdeauna pregătit și să îți setezi dinainte câteva strategii. De la modul cum te îmbraci până la felul cum închei întâlnirea, totul poate contribui la atingerea scopului tău.

Îți venim în ajutor cu câteva sugestii utile despre atitudinea pe care să o adopți și cum ar fi de preferat să te comporți:

  1. Oferă-ți timp pentru pregătirea speech-ului!

O întâlnire de afaceri reușită are nevoie, mai întâi, de o pregătire pe măsură. Nu te poți aștepta să ai succes dacă nu cunoști nimic despre interlocutor sau dacă nu ți-ai stabilit clar ce așteptări ai de la această întâlnire. Prin urmare, pentru a fi sigur pe tine și a avea o atitudine încrezătoare, urmărește trei pași simpli: fă un research despre interlocutor sau despre compania pe care o reprezintă, pregătește-ți punctele pe care vrei să le urmărești în cadrul întâlnirii și, desigur, stabilește-ți concret un scop pe care vrei să îl atingi. Nu te limita la un scop modest. Gândește măreț, dar, totuși, realist, iar rezultatele vor sosi mai ușor!

Nu în ultimul rând, completează-ți speech-ul cu câteva materiale utile. Pot fi prezentări pe care le vizionați pe laptop, materiale print sau orice alte lucruri pertinente, care îți pot fi de ajutor.

  1. Cum te îmbraci?

Cu siguranță, ai observat că vestimentația potrivită purtată la momentul oportun îți oferă acel avânt necesar pentru a prinde încredere în tine. Adaptează-ți ținuta în funcție de cadrul în care se desfășoară întâlnirea. Nu exagera vrând să transmiți un anumit mesaj prin vestimentație și nu opta pentru un outfit care nu te reprezintă! Fii decent și respectuos prin ținută! Recomandarea noastră este să alegi o ținută cu care nu vei da greș indiferent de situație – office sau smart-casual, dacă vorbim despre o întâlnire mai relaxată.

  1. Fă o impresie remarcabilă de la primul cuvânt!

Modul în care saluți poate face diferența dintre o primă impresie plăcută și una dezastruoasă. Dacă în cazul salutului, acesta poate fi adaptat în funcție de cât de apropiat ești de persoana respectivă, nu putem spune același lucru și despre strângerea mâinii. Strânge mâna cu intensitatea potrivită, stând în poziție verticală! Ai grijă să apelezi întotdeauna la mâna dreaptă, iar strângerea să nu fie nici foarte puternică, dar nici mult prea slabă.

  1. Ai grijă cum stai!

Vorbele au o mare capacitate de convingere, însă, limbajul nonverbal este, de asemenea, foarte important. Nu vrei să pari crispat, dar nici prea relaxat. Evită să te lași prea mult pe spate pe scaun sau să stai cu mâinile încrucișate. Adoptă o poziție decentă, care să emane respect și interes față de conversație. Folosește-te de mâini cât este necesar pentru a-ți accentua punctul de vedere, însă nu exagera să gesticulezi.

  1. Ascultă-ți interlocutorul și nu fi insistent!

Cele mai multe întâlniri de business au o nuanță mai mult sau mai puțin proeminentă de negociere, iar scopul unei negocieri este de a obține cea mai bună ofertă. Iar cheia unei bune negocieri este să îți cunoști cât mai bine interlocutorul. Prin urmare, ascultă-l și lasă-l să își termine frazele. Acest lucru este, totodată, și un mod prin care îți arăți respectul și interesul față de persoana cu care porți o conversație. În cazul în care se întâmplă să-l întrerupi, indicat ar fi să îți ceri scuze. Încearcă să îl aduci de partea ta, dar nu insista cu punctele tale de vedere. Fii relaxat și sincer, iar acest lucru îl va convinge mai ușor! Pe de altă parte, nu lăsa loc unor pauze mult prea mari, care pot deveni stânjenitoare.

  1. Lasă o impresie plăcută înainte să pleci!

La finalul întâlnirii, nu uita să îi mulțumești pentru timpul acordat și să oferi posibilitatea unei discuții viitoare. Dacă nu i-ai oferit la începutul discuției cartea ta de vizită, acum este momentul să o faci. De asemenea, nu uita să îl anunți că îi vei sintetiza cele discutate într-un mail și, desigur, nu îl lăsa să aștepte prea mult acel mail.

Cu un ghid de conduită bine pus la punct și o atitudine încrezătoare, șansele unei înâlniri de afaceri de succes vor crește considerabil. Fii convingător, sigur pe tine, sincer și nu uita să zâmbești frumos! Îi vei transmite interlocutorului din energia ta pozitivă, fapt ce va determina o întâlnire reușită!


Sursă imagine principală: www.mexperience.com

Sursă imagine articol: www.kcourtaa.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *