Alege titlul potrivit pentru articolul tău

Publicat de la data de în Blog, Sfaturi

Primul contact pe care îl are un cititor cu un text este titlul. Pentru a nu ajunge în situația în care singurul contact pe care îl are cititorul cu articolul tău este titlul, trebuie să ții cont de câteva aspecte atunci când îl alegi.

 

Primul lucru la care trebuie să te gândești atunci când alegi un titlu este ce vrei să transmiți prin acesta. Poți să prezinți beneficiile pe care le obține cititorul („5 sfaturi pentru a…”) sau să îl anunți cu privire la noutățile dintr-un domeniu („Cele mai noi tendințe în materie de…”). Practic, tot ce trebuie să faci este să îi declanșezi curiozitatea pentru a obține ceea ce îți dorești – articolul tău să fie citit în întregime.

 

Conform AWAI, titlurile trebuie să respecte cei „Patru U”:

 

  1. Utilitate – titlul trebuie să demonstreze că articolul îi este folositor cititorului;
  2. Urgenţă – trebuie să îi transmită cititorului senzaţia că este nevoie să dea click imediat după ce citeşte titlul;
  3. Unicitate – să sugereze că beneficiul obţinut în urma lecturii este unic, exclusiv;
  4. Ultra-specificitate – titlurile trebuie să aibă o particularitate caracteristică.

 

Să vedem care sunt titlurile recomandate:

Titlurile descriptive

Mediul online a influențat comunicarea. Dacă în print încă mai prind titlurile ce mizează pe figuri de stil, în online este important, atât pentru cititor, cât și pentru motoarele de căutare, ca titlurile să fie cât mai directe și să exprime clar ideea de bază a textului.

 

Titlurile tutorial

În online informația se obține simplu și rapid. Iar titlurile de tipul „Cum să…” sau „10 pași pentru a…” sunt pur și simplu irezistibile. Tot mai mulți oameni vor să afle cât mai rapid „cum să..” aproape orice. Aceste formulări au un succes atât de mare întrucât promit soluţii rapide pentru problemele pe care le-ar putea avea cititorul.

 

Întrebările

Titlurile sub forma unei întrebări sunt din ce în ce mai populare. Însă amintește-ți că articolul trebuie să aibă răspunsul la întrebarea din titlu.

 

Titlurile autoritare

Aceste titluri denotă autoritate şi le spun cititorilor ce să facă, îi încurajează la acţiune în schimbul obţinerii unui beneficiu: „Învață…”, „Află cum..”, „Vezi…”.

 

Titlurile prietene cu SEO

După cum bine știi, cititorii ajung la articole prin intermediul motoarelor de căutare, astfel că titlul trebuie să poziționeze articolul cât mai sus în lista de rezultate. Un exerciţiu bun ar fi să te gândești de la început ce cuvinte ar folosi un om atunci când efectuează o căutare pentru a găsi o soluţie la problema lui.

În plus, un titlu inspirat, care să conţină cuvintele-cheie potrivite, poate creşte potenţialul de cititori. Din păcate, la acest nivel există adeseori probleme aplicative. Cuvintele cheie ar trebui fie relevante şi să scoată în evidenţă conţinutul textului, atât pentru ca acesta să fie mai uşor de citit, cât şi pentru ca cititorii să îşi dea seama uşor dacă informaţia pe care o caută se regăseşte în textul respectiv.

Pe de altă parte, există o practică mai puţin morală ce presupune aglomerarea multor cuvinte cheie, atât în titlu, cât şi în conţinut, doar pentru a ajunge pe prima pagină a căutărilor Google, fără a ţine cont de relevanţă.

 

 

Surse:

http://www.awaionline.com/copywriting/

http://www.copyblogger.com/writing-headlines-that-get-results/

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *